دسته‌بندی نشده

بهترین بازی های حال حاضر کنسول PS5

ps5

بعد از مدت‌ها انتظار، سرانجام ماه گذشته دو کنسول نسل نهمیِ مایکروسافت و سونی منتشر شدند. دو محصولی که آمار و ارقام‌ها از عملکرد به مراتب بهتر  پلی استیشن 5 خبر می‌دهند. اما جدا از این صحبت‌ها، یکی از مهم‌ترین اهداف بازیبازها از خرید کنسول‌ها، تجربه بازی‌های روز دنیا با بهترین کیفیت ممکن است. این قاعده درباره کنسول‌های نسل نهمی، به ویژه کنسول PS5 نیز صدق می‌کند. با اینکه با شیوع ویروس کرونا، چند بازی نتوانستند به عرضه در بازه زمانی موردنظرشان برسند؛ اما باز هم آثار بزرگ و کوچکی هستند که می‌توانند به معنی واقعی کلمه، حس و حال نسل نهم را به شما منتقل کنند. در ادامه روی این دسته از آثار مروری خواهیم داشت. آثاری که جزو بهترین عناوینِ حال حاضر کنسول PS5 نیز به حساب می‌آیند.

10. بازی Bugsnax

بازی Bugsnax شاید در نگاه اول اثری با موسیقی‌های پس زمینه‌ای جذاب به نظر بیاید، اما باور کنید چیزی فراتر از آن است. شما در این بازی به جزیره اسنک توث سفر خواهید کرد. جزیره‌ای عجیب که مملو از موجودات کوچک و متنوعی به نام باگزنکس است. در کنار چالش‌هایی که با این موجودات تجربه می‌کنید، هدف دیگری نیز خواهید داشت. این هدف پیدا کردن الیزابت است. باگزنکس‌ها مهم‌ترین راهنمایی‌ها را در درون بازی به شما می‌کنند. به طور کلی، بازی تجربه‌ای متفاوتی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. به ویژه که از لحاظ بصری و کیفی، در سطح خوبی قرار دارد و نمی‌گذارد هیچگاه از تجربه‌‌اش خسته شوید.

۹. بازی Call of Duty: Black Ops Cold War

مگر می‌شود کنسول بخرید و یکی از نسخه‌های مجموعه بازی Call of Duty را روی آن بازی نکنید! با شروع نسل نهم، یکی از موردانتظارترین بازی سال نیز منتشر شد. بازی Call of Duty: Black Ops Cold War بازیکن را وارد دوره جنگ سرد و ماموریت‌های جاسوسی جذابی می‌کند که می‌تواند هر نوع مخاطبی را مجذوبی خودش کند. جدیدترین ساخته استودیوی Treyarch به جز بخش داستانی، از بخش چند نفره و همچنین بخش زامبی غنی و جذابی نیز بهره می‌برد. با این تفاصیر، می‌توان گفت که بازی Call of Duty: Black Ops Cold War مجموعه کاملی از هر آن‌چیزی که یک طرفدار سبک اکشن وتیراندازی می‌خواهد است و می‌تواند برای ساعت‌ها شما را با اتمسفری بی‌نظیر، پای خودش میخکوب کند.

8. بازی WRC 9

خوشبختانه کنسول PS5 در زمان عرضه، یکی از بهترین بازی سبک مسابقه‌ای و ماشین سواری را در اختیار دارد. بازی WRC 9 جزو بهترین شبیه‌سازهای مسابقات ماشین سواری به حساب می‌آید. در این بازی بازیکن با تنوع بالای ماشین‌ و زمین‌های مسابقه‌ای رو به رو خواهد بود. در کنار این موارد، استودیو Kylotonn از ویژگی‌های جذاب کنترلر دوال سنس نیز برای بالا بردن هرچه بیشتر کیفیت تجربه بازی بهره ببرده است. عاملی که باعث می‌شود به معنی واقعی کلمه، حس و حال محیط بازی به شما منتقل شود. از دیگر ویژگی جذاب بازی، امکان تجربه دو نفره آن است. به این شکل که یک شخص می‌تواند راننده باشد و شخص دیگر به عنوان کمک راننده، مسیر درست را برای راننده انتخاب و آن را راهنمایی کند.

7. بازی Sackboy: A Big Adventure

آثارِ مجموعه بازی LittleBigPlanet جزو قدیمی‌ترین و همچنین بهترین انحصاری‌های کنسول PS5 به حساب می‌آیند. حال نسخه فرعی جدیدی از آن با نام بازی Sackboy: A Big Adventure منتشر شده است که مخاطب را برای دیگر به ماجراجویی جذاب و به قول خود اسم بازی، بزرگی می‌برد. بازی از لحاظی، وفادار به نسخه‌های پیشین خود است. اما از طرفی دیگر، سازندگان سعی در ایجاد نوآوری‌های جذابی در آن کرده‌اند. بازی از لحاظ طراحی به سطح قابل قبولی رسیده است و رابطه شخصیت‌هایشان با یکدیگر، به مراتب جذاب‌تر از قبل شده است.

6. بازی The Pathless

بازی The Pathless از دیگر آثار جذابی است که می‌توانید همین حالا روی پلی استیشن 5 تجربه‌ کنید و از ماجراجویی در دنیای متفاوت وسیع‌اش لذت ببرید. در این بازی، ماموریت شما مبارزه با اهریمن‌های تاریکی به همراه یک تیر و کمان قدرتمند است. این اهریمن‌ها بیشتر در دلِ غارها پنهان شده‌اند. حال باید با پیدا کردن غار‌های مد نظر از دل نقشه وسیع بازی و سپس از بین بردن اهریمن‌های تاریکی، دنیایتان را نجات دهید. از جمله نکات جذاب بازی، Open-World بودن آن است. دنیایی که سازندگان وعده داده‌اند که از گشت و گذار در آن به هیچ وجه خسته نخواهید شد. همچنین طراحی هنری بازی نیز از دیگر نکات جالب بازی به حساب می‌آید.

5. بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

کم کم به انتهای لیست بهترین آثارِ حالِ حاضرِ کنسول PS5 می‌رسیم. از این قسمت به بعد، نام بازی‌هایی را خواهید دید که تجربه آن‌ به هر بازیبازی پیشنهاد می‌شود. بازی Spider-Man: Miles Morales یکی از این آثار است. موفقیتی که استودیو Insomniac در سال ۲۰۱۸ میلادی با بازی Marvel’s Spider-Man تجربه کرد،‌ برهیچکس پوشیده نیست. بازی توانست به آن اقتباسی تبدیل شود که سال‌ها شخصیت‌ محبوب کتاب‌های مصور دنیای سینمایی ماورل، یعنی شخصیت مردعنکبوتی، محتاجش بود. به قدری عرضه این بازی موفقیت آمیز بوده است که توانسته چه از لحاظ کسب جوایز متعدد و چه از لحاظ فروش، عملکرد فراموش نشدنی را در نسل هشتم صنعت بازی‌های ویدئویی برای سونی و پلی استیشن 4 رقم بزند. حال پس از گذشت نزدیک به سه سال، استودیو Insomniac با ساخته دیگری از این بازی، اینبار به سراغ پلی استیشن 5 رفته است. در این بازی با شخصیت مایلز مورالز (Miles Morales) رو به رو خواهید شد. شخصیتی که ویژگی و قدرت‌های متفاوتی نسبت به شخصیت پیتر پارکر (Peter Parker) دارد و همین باعث می‌شود تا تجربه بازی به هر بازیبازی که عاشق ماجراجویی است؛ پیشنهاد شود. البته بازی Spider-Man: Miles Morales برای پلی استیشن 4 نیز منتشر شده است.

4. بازی Assassins Creed Valhalla

عرضه سالیانه بازی Assassins Creed دیگر به یک عادت برای شرکت یوبی سافت و جامعه بازیبازها تبدیل شده است. البته، چند وقتی است که یوبی سافت عرضه نسخه‌های جدید این بازی را به دو سال یک بار تغییر داده است. دلیل این موضوع هم کار کردن بیشتر روی نسخه جدید مجموعه عنوان شده است. اما اگر راستش را بخواهید، نسخه‌های جدید بازی Assassins’ Creed هنوز همان فرمول موفق و تکرار نشدنی نسخه‌های سابق خودش را به ارث می‌برد. جدیدترین نسخه از این مجموعه، بازی Assassin’s Creed Valhalla نام دارد. اثری که این‌بار بازیکن را با روایتی متفاوت از دوره وایکینگ‌ها همراه می‌کند. در این نسخه سازندگان المان‌های بیشتری از سبک نقش آفرینی را پیاده سازی کرده‌اند و به موازات آن، دنیای بازی نیز بزرگ‌تر شده است. ماجراجویی در دنیای وسیع این بازی، کشت و کشتار و همراه شدن با روایتی جالب از دوره کوچ وایکینگ‌ها، به طور حتم برای هیجان انگیز و لذت بخش خواهد بود.

3. بازی Devil May Cry 5: Special Edition

مجموعه بازی Devil May Cry جزو آثاری است که تجربه آن به هر بازیبازی پیشنهاد می‌شود. حال چه بهتر که نسخه ارتقا یافته نسل نهمی آن را روی کنسول PS5 بتوان بازی کرد. البته بازی Devil May Cry 5: Special Edition تنها یک نسخه ارتقا یافته نیست!‌ بلکه سازندگان برای تنوع هرچه بیشتر و ایجاد تجربه‌ای متفاوت برای مخاطب، شخصیت اصلی دیگری را به بازی اضافه کرده‌اند. بله؛ می‌توانید با خرید بازی Devil May Cry 5: Special Edition، خط داستانی را با شخصیت ورجیل (Vergil) پیش ببرید. به موازات این موضوع، ویژگی‌ها و ضربات نیز تغییرات عمده‌ای پیدا کرده‌اند. از طرفی دیگر، موسیقی متن بازی نیز دستخوش تغییراتی برای هرچه بیشتر شدن هماهنگی با ضربات سهمگین و قدرت‌های جذاب شخصیت ورجیل شده است. اگر هنوز برای خرید و تجربه این بازی متقاعد نشده‌اید؛ تنها کافی است به تریلر‌های بازی نگاهی بیاندازید و یا ضربات سریع و خشن سبک هک اند اسلش، با نرخ فریم بالاتر و کیفیت بهتر را تصور کنید.

2. بازی Astro’s Playroom

شاید برایتان عجیب باشد که  چرا بازی Astro’s Playroom در رده دوم لیست بهترین بازی‌های در حال حاضر کنسول PS5 قرار گرفته است. باید هم چنین باشد؛ زیرا خیلی‌ها تصورشان نسبت به این بازی تصور کاملی نیست. به عبارتی دیگر، خیلی‌ها قبل از عرضه کنسول، معتقد بودند که بازی Astro’s Playroom تنها یک دمو برای نشان دادن ویژگی‌های کنسول و کنترلر به حساب می‌آید. اما اتفاقی که بعد از عرضه کنسول و تجربه بازی رخ داد؛ همه را شگفت زده کرد. بازی با اینکه یک دمو است، اما از هر زاویه پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین مجموعه‌های انحصاری کنسول PS5 را دارد. بازی به معنی واقعی کلمه می‌تواند حس و حال نسل نهم را به بازیباز از طریق به نمایش گذاشتن ویژگی‌های کنترلر دوال سنس، منتقل کند. کنترلری که خیلی‌ها به ستایشش پرداخته‌اند. در بازی Astro’s Playroom شما وارد کنسول پلی استیشن 5 و اجزاهای متفاوتی از آن مانند گرافیک، پردازنده و … می‌شوید. در هر دنیا، المان‌هایی برای به تصویر کشیدن بخش موردنظر به کار گرفته برده شده است. یکی از نکات جالب، وجود شخصیت‌های محبوب یک دهه اخیر صنعت بازی‌های ویدئویی در گوشه و کنار دنیای بازی است. به طور کلی، بازی Astro’s Playroom توانست چیزی فراتز از انتظارات را به تصویر بکشد و تجربه آن به هر مخاطبی که کنسول پلی استیشن 5 را خریداری می‌کند، به شدت پیشنهاد می‌شود. به ویژه که بازی کاملا رایگان است.

1.بازی Demon’s Souls

بازی Demon’s Souls یکی از موردانتظارترین اثر زمان عرضه کنسول PS5 به حساب می‌آید. عنوانی که به نحوی شروع کننده آثار سبک Souls است و از همین رو، برای طرفداران این سبک، جایگاه ویژه‌ای دارد. از طرفی دیگر، بازی پتانسیل بالایی در تمام زوایا دارد. از خط داستانی گرفته تا نحوه مبارزات، از تنوع دشمنان گرفته تا دنیای وسیعی که بازی در آن روایت می‌شود؛ از هر لحاظ، بازی جزو بهترین‌های نسل خودش است. حال پس از گذشت دو نسل، تجربه بازی Demon’s Souls این بار به صورت بازسازی شده روی کنسول پلی استیشن 5، بی‌شک جذاب و هیجان انگیز خواهد بود. به ویژه که استودیو Bluepoint Games به خوبی توانسته از پس انتظارات بالای طرفداران این بازی بر بیاید و محصول نهایی جذابی را عرضه کند. از دیدی دیگر، این استودیو به بهترین شکل میراث استودیو FromSoftware را در این بازی حفظ کرده است. دقیقا چیزی که آثار بازسازی شده به آن نیاز دارند.

کنسول پلی استیشن 5 همین حالا در دو حالت استاندارد و دیجیتالی با قیمت 500 و 400 دلار قابل خریداری است. آثاری که در بالا ذکر شد، تنها بخش کوچکی از هزاران عناوینی است که می‌توانید روی این کنسول تجربه کنید.

1 دیدگاه در “بهترین بازی های حال حاضر کنسول PS5

  1. کافه گیم گفت:

    ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *