دسته‌بندی نشده

بررسی ایکس باکس وان اس

بالاخره کنسول زیبای ایکس‌باکس وان اس  از راه رسید اما جدیدترین پرچمدار مایکروسافت در بازی‌های ویدیویی چه تغییراتی نسبت به نسخه اصلی داشته است؟ با بررسی زومجی از ایکس‌باکس وان اس (Xbox One S) همراه باشید.

همیشه جذاب‌ترین نمایشگاه‌های سرگرمی به آن‌هایی اختصاص دارند که نوبت به معرفی سخت‌افزارهای جدید و ورود به نسل بعد می‌رسد. نمایشگاه E3 امسال هم اگرچه انتهای یک از نسل بازی‌های ویدیویی نبود و تازه در مرز پختگی آن قرار دارد اما تا حد زیادی در سایه معرفی دو کنسول جدید از مایکروسافت قرار گرفت.

مایکروسافت در کنفرانس مطبوعاتی خود ۲ کنسول جدید معرفی کرد، اولین آن‌ها یک نسخه کوچک‌تر از ایکس‌باکس وان بود که با حالتی شبیه به نامگذاری محصولات اپل، ایکس‌باکس وان S نام گرفت. کنسول دوم هم اگرچه اطلاعاتی از آن منتشر نشد اما پروژه اسکورپیو اطلاق شد و آن‌قدر جدی بود که مایکروسافت آن را قوی‌ترین کنسول تاریخ بازی‌های ویدیویی اعلام کند.

 

پیش از این به جعبه‌گشایی این کنسول پرداختیم و امروز در زومجی قصد بررسی طراحی دوباره ایکس‌باکس وان را داریم؛ کنسولی که به عقیده بساری می‌توانست جانشین کنسول اول باشد و در واقع این کنسول سال ۲۰۱۳ عرضه شود اما این اتفاق نیافتاد تا اینکه بالاخره فیل اسپنسر، مدیر اجرایی ایکس‌باکس به داد این بخش و طراحی بزرگ و زمخت پرچمدار این برند رسید.

اسپنسر چند وقت پیش در یک نشست اعلام کرده بود که طرفدار یک کنسول با ظاهری جدید و همان توان پردازشی نیست و همینجا بود که امید بسیاری از کسانی که منتظر یک نسخه کوچک‌تر از ایکس‌باکس وان بودند تبدیل به ناامیدی شد اما بر خلاف این صحبت اسپنسر، مایکروسافت ایکس‌باکس وان S را معرفی و روانه بازار کرد.

Xbox One S

طراحی

وقتی نبرد نسل هشتم کنسول‌های بازی عملا وارد فاز عملیاتی شد و کم‌کم‌ ظاهر ایکس‌باکس و پلی‌استیشن جدید مشخص شد؛ بسیاری از منتقدین و گیمرها با مشاهده ایکس‌باکس وان با ظاهر بزرگ و آن منبع تغذیه خارجی‌اش، تمایل بیشتری به پلی‌استیشن 4 با ظاهر کوچک‌تر و جمع‌و‌جورترش پیدا کردند.

قبول کنیم یا نه، ظاهر هم یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند در خرید یک کنسول بازی دخیل باشد و به همین دلیل است که ابتدای بررسی به این اشاره کردیم که شاید ایکس‌باکس وان S همان کنسول ایده‌آلی است که باید به جای نسخه اصلی ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه می‌شد.

بنا بر گفته‌های مسئولین مایکروسافت، ایکس‌باکس وان S حدود ۴۰ درصد کوچک‌تر از نسخه اصلی است. این در حالی است که با وجود رژیم غذایی سفت و سختی که به ایکس‌باکس وان اعمال کردند، دیگر خبری از منبع تغذیه بزرگ و خارجی نیست و در کنسول جدید، این منبع تغذیه به صورت داخلی طراحی و تعبیه شده است.

در اولین برخوردی که با ایکس‌باکس وان S داشته باشید، بدون این‌که خودتان متوجه شوید، محصور زیبایی و طراحی صاف، یک‌دست و زیبای آن خواهید شد. ایکس‌باکس وان S به راحتی، زیباترین کنسول بازی‌ است که از ابتدای تولد این صنعت تا به امروز عرضه شده است. این زیبایی در کنار حجم کوچک و منبع تغذیه داخلی باعث شده تا این کنسول به راحتی در هر سطح و مکانی قرار گیرد.

ایکس‌ باکس وان اس زیبا‌ترین کنسول بازی‌است که تا به حال عرضه شده

نکته دیگری که از طراحی صنعتی این کنسول به یک نقطه مثبت تبدیل شده، سهولت استفاده از آن به صورت ایستاده است. ایکس‌باکس وان با توجه به اندازه‌ زمخت و بزرگی که داشت، استفاده به صورت عمودی را سخت و دشوار می‌کرد. این در حالی است که اندازه کوچک ایکس‌باکس وان S باعث شده تا بتوانید با استفاده از استندی که داخل جعبه کنسول قرار گرفته، به راحتی از آن در حالت عمودی استفاده کنید.

یکی دیگر از تغییرات مثبتی که در طراحی کنسول جدید اعمال شده، دکمه‌های پاور و خروج دیسک است. در ایکس‌باکس وان S دیگر خبری از دکمه‌های لمسی نیست و این دکمه به صورت فیزیکی طراحی شده‌اند. دکمه‌ سینک کردن کنترلر و خروجی USB 3.0 که در کنار ایکس‌باکس وان قرار داشت به بخش پایینی روبه‌روی کنسول انتقال داده شده؛ چیزی که باز هم باعث سهولت در استفاده از این دو مورد شده است.

اما بخش پشتی دستگاه هم از موج تغییرات بی‌نصیب نمانده و شاهد حذف شدن پورت کینکت در ایکس‌باکس وان S هستیم. در پشت دستگاه می‌توان پورت‌های HDMI In، HDMI Out، USB، اترنت هستیم. اگر خواهان استفاده از کینکت به همراه ایکس‌باکس وان S باشید باید آداپتور آن را به صورت جداگانه خریداری کنید.

در بخش طراحی، خیلی راحت می‌توان نمره کامل را به ایکس‌باکس وان S داد. این کنسول نشان می‌دهد که طراحان صنعتی مایکروسافت در بخش ایکس‌باکس به یک پختگی و فهم درستی از طراحی یک کنسول بازی رسیدند. وسیله‌ای که زیبا و ساده طراحی شده، کوچک و جمع‌و‌جور است و می‌تواند نمای خوبی به سیستم سینمای خانگی‌تان بدهد.

 

Xbox One S

عملکرد

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که از زمان معرفی ایکس‌باکس وان S تا عرضه رسمی آن وجود داشت این بود که آیا این کنسول قوی‌تر از ایکس‌باکس وان است و بازی‌ها را بهتر اجرا می‌کند؟ واقعیت این است که توان پردازشی کنسول اصلی با نسخه دوباره طراحی شده ایکس‌باکس وان تفاوت چندانی ندارد. در واقع این تفاوت آن‌قدر نیست که تفاوتی در گرافیک و جلوه‌های بصری بازی‌ها ایجاد شود.

اما این بدین معنا نیست که این دقیقا همان کنسول است. در واقع تفاوت وجود دارد اما نه آن‌قدر که شما را وادار به خرید کنسول جدید کند. اگر ایکس‌باکس وان دارید، پس نیازی به خرید این کنسول ندارید اما اگر ایکس‌باکس وان دارید و یک تلویزیون 4K هم در اختیارتان هست، اوضاع کمی تفاوت می‌کند.

جدا از تغییرات ظاهری که همه آن‌ها در راستای بهبود ایکس‌باکس وان بوده، اصلی‌ترین ویژگی‌ اضافه شده به ایکس‌باکس وان S پشتیبانی از تماشا و استریم محتواهای ویدیویی با رزولوشن 4K از دیسک‌های بلوری یا اپلیکیشن‌هایی مانند نتفلیکس و هولو است. نکته اصلی اینجا است که اگر یک تلویزیون 4K دارید یا در فکر خرید آن هستید، ایکس‌باکس وان S بهترین کنسولی است که می‌توانید داشته باشید.

قوی‌تر ولی نامحسوس

اگرچه روی کاغذ، ایکس‌باکس وان اریجینال هم با داران بودن پورت HDMI نسخه ۱.۴ قابلیت پخش محتوای 4K با نرخ ۳۰ هرتز را داشت اما این ایکس‌باکس وان S است که با دارا بودن پورت HDMI نسخه ۲ می‌تواند ویدیوهای 4K را روی نرخ ۶۰ هرتز نمایش دهد. این موضوع، ایکس‌باکس وان S را به ارزان‌ترین پخش‌کننده محتواهای 4K با قابلیت HDR تبدیل می‌کند. اگر از من می‌پرسید؛ از همه آن‌ها زیباتر هم هست!

اما چه اتفاقی برای بازی‌ها می‌افتد؟ شاید این موضوع مهم‌تر از محتواهای چندرسانه‌ای باشد. همانطور که پیش از این هم به آن اشاره کردم، طبق گفته‌های مایکروسافت، تفاوتی در توان پردازشی دو کنسول وجود ندارد، هر دو بازی‌ها را به یک صورت اجرا می‌کنند. تنها تفاوتی که در اجرای بازی‌ها ایجاد شده، اندک افزایش توان پردازشی واحد گرافیکی کنسول است که می‌تواند با استفاده از تکنولوژی نمایش تصویر HDR، بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند را با رنگ‌های اشباع‌شده و اغراق‌شده نمایش دهد و البته رنگ مشکی را عمیق‌تر به تصویر بکشد.

در واقع پاسخ این موضوع ما را به یک سوال دیگر ختم می‌کند؛ این‌که از چه تلویزیونی برای بازی‌کردن استفاده می‌کنید؟ ایکس‌باکس وان S می‌تواند محتواهای ویدیویی را با رزولوشن اصلی ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ نمایش دهد. این در حالی است که اگرچه ایکس‌باکس وان S توانایی اجرای بازی‌ها با این رزولوشن را ندارد اما می‌تواند با قابلیت Upscale بازی‌ها را هم در این رزولوشن نمایش دهد. برای همین،‌ بهره بردن از یک تلویزیون 4K می‌تواند قابلیت‌های ایکس‌باکس وان S را نمایش دهد.

ایکس‌باکس وان S فعلا فقط با حافظه ۲ ترابایتی عرضه شده است. البته مدل‌های یک ترابایتی و ۵۰۰ گیگابایتی آن هم به زودی عرضه خواهند شد که می‌توانید بنا بر بودجه‌ای که دارید، مدل مناسب را انتخاب کنید.

 

Xbox One S

کنترلر

تغییر دیگری که در ایکس‌باکس وان S و عرضه آن اتفاق افتاده، بهبود‌های کوچک اما کاربردی در کنترلر آن است. اولین تغییر، اضافه شدن بلوتوث به صورتی بومی به کنترلر است که باعث می‌شود بدون هیچ ریسیور USB، آن را به ویندوز 10 وصل کرده و در بازی‌ها استفاده کرد.

تغییر دیگری که اگرچه نامحسوس است اما در استفاده‌های دراز مدت می‌توان تاثیر آن را مشاهده کرد؛ تغییر در محل قرارگیری دست‌ است که استفاده از کنترلر در زمان‌های طولانی را ساده‌تر می‌کند.

اما ما انتظار داشتیم تا مایکروسافت بالاخره دست‌ از باتری‌های قلمی بکشد و در کنترلر کنسول جدیدش از باتری‌های لیتیومی قابل شارژ استفاده کند که این اتفاق نیفتاد و ما همچنان شاهد تغذیه کنترلرهای خانواده ایکس‌باکس از باتری‌های قلمی مرسوم بازار هستیم.

بهبودهای جزیی اما کاربردی

کنترلر درون جعبه ایکس‌باکس وان S بر خلاف نسخه اولیه، از جک هدفون بهره می‌برد. اگرچه این موضوع جدیدی نیست و ما پیش از این هم این ویژگی را در کنترلرهای جدیدتر ایکس‌باکس مانند نسخه‌های محدود بازی‌های مختلف دیده بودیم.

نکته دیگری که باید در این قسمت به آن اشاره کرد این است که کنترلرهای قدیمی با کنسول جدید سازگاری دارند و می‌توانید بدون هزینه اضافی از آن‌ها برای بازی کردن با ایکس‌باکس وان S استفاده کنید.

 

ایکس‌باکس وان S یک طراحی دوباره زیبا و قابل تحسین از کنسول نسل هشتمی مایکروسافت است، کنسولی که می‌تواند برای کسانی که از تلویزیون‌هایی با رزولوشن 4K استفاده می‌کنند، قابل توجیه باشد اما سوال اصلی اینجا است که:

 

ایکس‌باکس وان S بخریم؟

اینجا است که نقش کنسول‌هایی مانند پروژه اسکورپیو پلی‌استیشن نئو پررنگ‌تر می‌شود. وقتی به آینده نگاه می‌کنیم دو کنسول قدرت‌مند‌تری را می‌بینیم که احتمالا فقط ۱۵ ماه با ما فاصله دارند. همینجا است که کمی ارزش خرید ایکس‌باکس وان S پایین می‌آید. برای پایان دادن به بررسی ایکس‌باکس وان S، سه سناریو مختلف را برای سه قشر از گیمرها بررسی می‌کنیم:

۱. اگر پلی‌استیشن 4 یا رایانه‌ شخصی دارید و مدت‌ها است در فکر خرید ایکس‌باکس وان هستید، همین الان بهترین زمان برای خرید این کنسول است. ایکس‌باکس وان S، زیباتر و جدیدتر است و می‌تواند نیاز شما برای فیلم‌ها و استریمینگ 4K را برطرف کند. همچنین تا عرضه ایکس‌باکس بعدی یا همان پروژه اسکورپیو می‌توانید بازی‌های انحصاری این پلتفرم مانند Halo 5، Gears of War 4 یا Forza Horizon 3 را بازی کنید.

اگر صبور نیستید، جواب مثبت است

۲. اگر ایکس‌باکس وان دارید و عضوی از خانواده ایکس‌باکس هستید، اوضاع کمی فرق می‌کند. اینجا است که همه‌چیز به یک تلویزیون 4K و علاقه به تماشای محتواهای چندرسانه‌ای با این رزولوشن برمی‌گردد. در این صورت می‌توانید یک ایکس‌باکس وان S تهیه کنید و از ظاهر زیبای آن و البته این محتواها لذت ببرید.

۳. اما سناریو سوم فقط پای کنسول‌های جدید پلی‌استیشن نئو و پروژه اسکورپیو را وسط می‌کشد. این کنسول‌ها قابلیت تجربه بازی‌های واقعیت مجازی را خواند داشت. این در حالی است که ما فاصله چندان زیادی تا معرفی و عرضه این کنسول‌ها نداریم. به همه این‌ها قابلیت بازی کردن با رزولوشن 4K را هم اضافه کنید تا بیشتر در خرید ایکس‌باکس وان S شک کنید. اگر بازی با رزولوشن 4K برای‌تان مهم است و البته آدم صبوری هستید، تا عرضه این کنسول‌ها صبر کنید.

بالاخره کنسول زیبای ایکس‌باکس وان اس  از راه رسید اما جدیدترین پرچمدار مایکروسافت در بازی‌های ویدیویی چه تغییراتی نسبت به نسخه اصلی داشته است؟ با بررسی زومجی از ایکس‌باکس وان اس (Xbox One S) همراه باشید.

همیشه جذاب‌ترین نمایشگاه‌های سرگرمی به آن‌هایی اختصاص دارند که نوبت به معرفی سخت‌افزارهای جدید و ورود به نسل بعد می‌رسد. نمایشگاه E3 امسال هم اگرچه انتهای یک از نسل بازی‌های ویدیویی نبود و تازه در مرز پختگی آن قرار دارد اما تا حد زیادی در سایه معرفی دو کنسول جدید از مایکروسافت قرار گرفت.

مایکروسافت در کنفرانس مطبوعاتی خود ۲ کنسول جدید معرفی کرد، اولین آن‌ها یک نسخه کوچک‌تر از ایکس‌باکس وان بود که با حالتی شبیه به نامگذاری محصولات اپل، ایکس‌باکس وان S نام گرفت. کنسول دوم هم اگرچه اطلاعاتی از آن منتشر نشد اما پروژه اسکورپیو اطلاق شد و آن‌قدر جدی بود که مایکروسافت آن را قوی‌ترین کنسول تاریخ بازی‌های ویدیویی اعلام کند.

 

پیش از این به جعبه‌گشایی این کنسول پرداختیم و امروز در زومجی قصد بررسی طراحی دوباره ایکس‌باکس وان را داریم؛ کنسولی که به عقیده بساری می‌توانست جانشین کنسول اول باشد و در واقع این کنسول سال ۲۰۱۳ عرضه شود اما این اتفاق نیافتاد تا اینکه بالاخره فیل اسپنسر، مدیر اجرایی ایکس‌باکس به داد این بخش و طراحی بزرگ و زمخت پرچمدار این برند رسید.

اسپنسر چند وقت پیش در یک نشست اعلام کرده بود که طرفدار یک کنسول با ظاهری جدید و همان توان پردازشی نیست و همینجا بود که امید بسیاری از کسانی که منتظر یک نسخه کوچک‌تر از ایکس‌باکس وان بودند تبدیل به ناامیدی شد اما بر خلاف این صحبت اسپنسر، مایکروسافت ایکس‌باکس وان S را معرفی و روانه بازار کرد.

Xbox One S

طراحی

وقتی نبرد نسل هشتم کنسول‌های بازی عملا وارد فاز عملیاتی شد و کم‌کم‌ ظاهر ایکس‌باکس و پلی‌استیشن جدید مشخص شد؛ بسیاری از منتقدین و گیمرها با مشاهده ایکس‌باکس وان با ظاهر بزرگ و آن منبع تغذیه خارجی‌اش، تمایل بیشتری به پلی‌استیشن 4 با ظاهر کوچک‌تر و جمع‌و‌جورترش پیدا کردند.

قبول کنیم یا نه، ظاهر هم یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند در خرید یک کنسول بازی دخیل باشد و به همین دلیل است که ابتدای بررسی به این اشاره کردیم که شاید ایکس‌باکس وان S همان کنسول ایده‌آلی است که باید به جای نسخه اصلی ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه می‌شد.

بنا بر گفته‌های مسئولین مایکروسافت، ایکس‌باکس وان S حدود ۴۰ درصد کوچک‌تر از نسخه اصلی است. این در حالی است که با وجود رژیم غذایی سفت و سختی که به ایکس‌باکس وان اعمال کردند، دیگر خبری از منبع تغذیه بزرگ و خارجی نیست و در کنسول جدید، این منبع تغذیه به صورت داخلی طراحی و تعبیه شده است.

در اولین برخوردی که با ایکس‌باکس وان S داشته باشید، بدون این‌که خودتان متوجه شوید، محصور زیبایی و طراحی صاف، یک‌دست و زیبای آن خواهید شد. ایکس‌باکس وان S به راحتی، زیباترین کنسول بازی‌ است که از ابتدای تولد این صنعت تا به امروز عرضه شده است. این زیبایی در کنار حجم کوچک و منبع تغذیه داخلی باعث شده تا این کنسول به راحتی در هر سطح و مکانی قرار گیرد.

ایکس‌ باکس وان اس زیبا‌ترین کنسول بازی‌است که تا به حال عرضه شده

نکته دیگری که از طراحی صنعتی این کنسول به یک نقطه مثبت تبدیل شده، سهولت استفاده از آن به صورت ایستاده است. ایکس‌باکس وان با توجه به اندازه‌ زمخت و بزرگی که داشت، استفاده به صورت عمودی را سخت و دشوار می‌کرد. این در حالی است که اندازه کوچک ایکس‌باکس وان S باعث شده تا بتوانید با استفاده از استندی که داخل جعبه کنسول قرار گرفته، به راحتی از آن در حالت عمودی استفاده کنید.

یکی دیگر از تغییرات مثبتی که در طراحی کنسول جدید اعمال شده، دکمه‌های پاور و خروج دیسک است. در ایکس‌باکس وان S دیگر خبری از دکمه‌های لمسی نیست و این دکمه به صورت فیزیکی طراحی شده‌اند. دکمه‌ سینک کردن کنترلر و خروجی USB 3.0 که در کنار ایکس‌باکس وان قرار داشت به بخش پایینی روبه‌روی کنسول انتقال داده شده؛ چیزی که باز هم باعث سهولت در استفاده از این دو مورد شده است.

اما بخش پشتی دستگاه هم از موج تغییرات بی‌نصیب نمانده و شاهد حذف شدن پورت کینکت در ایکس‌باکس وان S هستیم. در پشت دستگاه می‌توان پورت‌های HDMI In، HDMI Out، USB، اترنت هستیم. اگر خواهان استفاده از کینکت به همراه ایکس‌باکس وان S باشید باید آداپتور آن را به صورت جداگانه خریداری کنید.

در بخش طراحی، خیلی راحت می‌توان نمره کامل را به ایکس‌باکس وان S داد. این کنسول نشان می‌دهد که طراحان صنعتی مایکروسافت در بخش ایکس‌باکس به یک پختگی و فهم درستی از طراحی یک کنسول بازی رسیدند. وسیله‌ای که زیبا و ساده طراحی شده، کوچک و جمع‌و‌جور است و می‌تواند نمای خوبی به سیستم سینمای خانگی‌تان بدهد.

 

Xbox One S

عملکرد

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که از زمان معرفی ایکس‌باکس وان S تا عرضه رسمی آن وجود داشت این بود که آیا این کنسول قوی‌تر از ایکس‌باکس وان است و بازی‌ها را بهتر اجرا می‌کند؟ واقعیت این است که توان پردازشی کنسول اصلی با نسخه دوباره طراحی شده ایکس‌باکس وان تفاوت چندانی ندارد. در واقع این تفاوت آن‌قدر نیست که تفاوتی در گرافیک و جلوه‌های بصری بازی‌ها ایجاد شود.

اما این بدین معنا نیست که این دقیقا همان کنسول است. در واقع تفاوت وجود دارد اما نه آن‌قدر که شما را وادار به خرید کنسول جدید کند. اگر ایکس‌باکس وان دارید، پس نیازی به خرید این کنسول ندارید اما اگر ایکس‌باکس وان دارید و یک تلویزیون 4K هم در اختیارتان هست، اوضاع کمی تفاوت می‌کند.

جدا از تغییرات ظاهری که همه آن‌ها در راستای بهبود ایکس‌باکس وان بوده، اصلی‌ترین ویژگی‌ اضافه شده به ایکس‌باکس وان S پشتیبانی از تماشا و استریم محتواهای ویدیویی با رزولوشن 4K از دیسک‌های بلوری یا اپلیکیشن‌هایی مانند نتفلیکس و هولو است. نکته اصلی اینجا است که اگر یک تلویزیون 4K دارید یا در فکر خرید آن هستید، ایکس‌باکس وان S بهترین کنسولی است که می‌توانید داشته باشید.

قوی‌تر ولی نامحسوس

اگرچه روی کاغذ، ایکس‌باکس وان اریجینال هم با داران بودن پورت HDMI نسخه ۱.۴ قابلیت پخش محتوای 4K با نرخ ۳۰ هرتز را داشت اما این ایکس‌باکس وان S است که با دارا بودن پورت HDMI نسخه ۲ می‌تواند ویدیوهای 4K را روی نرخ ۶۰ هرتز نمایش دهد. این موضوع، ایکس‌باکس وان S را به ارزان‌ترین پخش‌کننده محتواهای 4K با قابلیت HDR تبدیل می‌کند. اگر از من می‌پرسید؛ از همه آن‌ها زیباتر هم هست!

اما چه اتفاقی برای بازی‌ها می‌افتد؟ شاید این موضوع مهم‌تر از محتواهای چندرسانه‌ای باشد. همانطور که پیش از این هم به آن اشاره کردم، طبق گفته‌های مایکروسافت، تفاوتی در توان پردازشی دو کنسول وجود ندارد، هر دو بازی‌ها را به یک صورت اجرا می‌کنند. تنها تفاوتی که در اجرای بازی‌ها ایجاد شده، اندک افزایش توان پردازشی واحد گرافیکی کنسول است که می‌تواند با استفاده از تکنولوژی نمایش تصویر HDR، بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند را با رنگ‌های اشباع‌شده و اغراق‌شده نمایش دهد و البته رنگ مشکی را عمیق‌تر به تصویر بکشد.

در واقع پاسخ این موضوع ما را به یک سوال دیگر ختم می‌کند؛ این‌که از چه تلویزیونی برای بازی‌کردن استفاده می‌کنید؟ ایکس‌باکس وان S می‌تواند محتواهای ویدیویی را با رزولوشن اصلی ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ نمایش دهد. این در حالی است که اگرچه ایکس‌باکس وان S توانایی اجرای بازی‌ها با این رزولوشن را ندارد اما می‌تواند با قابلیت Upscale بازی‌ها را هم در این رزولوشن نمایش دهد. برای همین،‌ بهره بردن از یک تلویزیون 4K می‌تواند قابلیت‌های ایکس‌باکس وان S را نمایش دهد.

ایکس‌باکس وان S فعلا فقط با حافظه ۲ ترابایتی عرضه شده است. البته مدل‌های یک ترابایتی و ۵۰۰ گیگابایتی آن هم به زودی عرضه خواهند شد که می‌توانید بنا بر بودجه‌ای که دارید، مدل مناسب را انتخاب کنید.

 

Xbox One S

کنترلر

تغییر دیگری که در ایکس‌باکس وان S و عرضه آن اتفاق افتاده، بهبود‌های کوچک اما کاربردی در کنترلر آن است. اولین تغییر، اضافه شدن بلوتوث به صورتی بومی به کنترلر است که باعث می‌شود بدون هیچ ریسیور USB، آن را به ویندوز 10 وصل کرده و در بازی‌ها استفاده کرد.

تغییر دیگری که اگرچه نامحسوس است اما در استفاده‌های دراز مدت می‌توان تاثیر آن را مشاهده کرد؛ تغییر در محل قرارگیری دست‌ است که استفاده از کنترلر در زمان‌های طولانی را ساده‌تر می‌کند.

اما ما انتظار داشتیم تا مایکروسافت بالاخره دست‌ از باتری‌های قلمی بکشد و در کنترلر کنسول جدیدش از باتری‌های لیتیومی قابل شارژ استفاده کند که این اتفاق نیفتاد و ما همچنان شاهد تغذیه کنترلرهای خانواده ایکس‌باکس از باتری‌های قلمی مرسوم بازار هستیم.

بهبودهای جزیی اما کاربردی

کنترلر درون جعبه ایکس‌باکس وان S بر خلاف نسخه اولیه، از جک هدفون بهره می‌برد. اگرچه این موضوع جدیدی نیست و ما پیش از این هم این ویژگی را در کنترلرهای جدیدتر ایکس‌باکس مانند نسخه‌های محدود بازی‌های مختلف دیده بودیم.

نکته دیگری که باید در این قسمت به آن اشاره کرد این است که کنترلرهای قدیمی با کنسول جدید سازگاری دارند و می‌توانید بدون هزینه اضافی از آن‌ها برای بازی کردن با ایکس‌باکس وان S استفاده کنید.

 

ایکس‌باکس وان S یک طراحی دوباره زیبا و قابل تحسین از کنسول نسل هشتمی مایکروسافت است، کنسولی که می‌تواند برای کسانی که از تلویزیون‌هایی با رزولوشن 4K استفاده می‌کنند، قابل توجیه باشد اما سوال اصلی اینجا است که:

 

ایکس‌باکس وان S بخریم؟

اینجا است که نقش کنسول‌هایی مانند پروژه اسکورپیو پلی‌استیشن نئو پررنگ‌تر می‌شود. وقتی به آینده نگاه می‌کنیم دو کنسول قدرت‌مند‌تری را می‌بینیم که احتمالا فقط ۱۵ ماه با ما فاصله دارند. همینجا است که کمی ارزش خرید ایکس‌باکس وان S پایین می‌آید. برای پایان دادن به بررسی ایکس‌باکس وان S، سه سناریو مختلف را برای سه قشر از گیمرها بررسی می‌کنیم:

۱. اگر پلی‌استیشن 4 یا رایانه‌ شخصی دارید و مدت‌ها است در فکر خرید ایکس‌باکس وان هستید، همین الان بهترین زمان برای خرید این کنسول است. ایکس‌باکس وان S، زیباتر و جدیدتر است و می‌تواند نیاز شما برای فیلم‌ها و استریمینگ 4K را برطرف کند. همچنین تا عرضه ایکس‌باکس بعدی یا همان پروژه اسکورپیو می‌توانید بازی‌های انحصاری این پلتفرم مانند Halo 5، Gears of War 4 یا Forza Horizon 3 را بازی کنید.

اگر صبور نیستید، جواب مثبت است

۲. اگر ایکس‌باکس وان دارید و عضوی از خانواده ایکس‌باکس هستید، اوضاع کمی فرق می‌کند. اینجا است که همه‌چیز به یک تلویزیون 4K و علاقه به تماشای محتواهای چندرسانه‌ای با این رزولوشن برمی‌گردد. در این صورت می‌توانید یک ایکس‌باکس وان S تهیه کنید و از ظاهر زیبای آن و البته این محتواها لذت ببرید.

۳. اما سناریو سوم فقط پای کنسول‌های جدید پلی‌استیشن نئو و پروژه اسکورپیو را وسط می‌کشد. این کنسول‌ها قابلیت تجربه بازی‌های واقعیت مجازی را خواند داشت. این در حالی است که ما فاصله چندان زیادی تا معرفی و عرضه این کنسول‌ها نداریم. به همه این‌ها قابلیت بازی کردن با رزولوشن 4K را هم اضافه کنید تا بیشتر در خرید ایکس‌باکس وان S شک کنید. اگر بازی با رزولوشن 4K برای‌تان مهم است و البته آدم صبوری هستید، تا عرضه این کنسول‌ها صبر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *